Selasa, 2 Julai 2013

Kereta Masa Depan Yang Terunik di Dunia



Seperti apa kereta di masa depan? Kereta mainan canggih ini boleh jadi jawapannya. Mainan model kereta terbang kali ini tak kalah menarik dan boleh menjadi pengangkutan masa depan.

Mainan yang menggabungkan helikopter dan kereta tersebut dinamakan B, ya namanya cukupsingkat. B merupakan kejuruteraan Witold Mielniczek dari Universiti Southampton.

Lebih menarik lagi , Mielniczek mereka kereta mainan itu boleh dihasilkan dalam saiz keretasebenarnya.

Dia berjaya mencipta reka bentuk kereta masa depan selayaknya kereta pada umumnya namundengan kelebihan boleh terbang.

Juga menonjolkan kereta terbang yang boleh berjalan di daratan seperti batu. Kelebihan tersebutkerana ditongkat dengan ban besar di keempat titik.

Menariknya teknologi kereta itu mengusung teknologi yang belum terpikirkan oleh manusia saat ini.




Di dalam roda tersebut mempunyau kipas-kipas sehingga kereta boleh berlepas. Kereta terbang inimenggabungkan reka bentuk futuristik dan pemilihan material yang mampu mencipta pembinaanyang solid.

Sasisnya sendiri menggunakan bahan polycarbonate, yang merupakan bahan yang sama digunakandalam kacamata dan kaca anti anti peluru. Bodynya tidak hanya berfungsi sebagai pelindung danhiasan namun juga menerapkan struktur yang kuat didalamnya.





Disiarkan di Daily Maill, dengan komposisi material yang kuat kereta terbang konsep B itu mampubertahan meski menghadapi pendaratan terburuk.

Belum jelas mesin apa yang akan digunakan jika terbukti dihasilkan. Namun melihat versi remotecontrolnya, kereta ini diperkukuhkan motor elektrik.sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan